...
...

Wipak ja Winpak muodostavat maailmanlaajuisen sterilointipakkausbrändin

13.04.2021

Suomalaisen monialakonserni Wihurin pakkaustoimialan muodostavat Euroopassa ja Aasiassa toimiva Wipak ja Pohjois-Amerikassa operoiva Winpak. Nyt Wipak ja Winpak aloittavat tiiviimmän yhteistyön ja yhdistävät voimansa sairaalatarvikepakkausmateriaalien valmistajina ja toimivat jatkossa yhdessä globaalin Wiicare -tuotemerkin alla.

Wiicare-brandin ja -konseptin tarkoituksena on mahdollistaa Wipakin ja Winpakin toimiminen jatkossa maailmanlaajuisesti yhtenäisellä tuotevalikoimalla ja palvelumallilla. Terveystoimialan teolliset asiakkaat odottavat kumppaniensa tuntevan heidän tarpeensa syvällisesti ja pystyvän tarjoamaan paikallista palvelua kaikissa maanosissa, joissa heillä on toimintaa. Wipakin ja Winpakin tiivistetty yhteistyö antaa molemmille mahdollisuuden hyödyntää toistensa pakkausalan osaamista ja antaa niille pääsyn entistä laajempaan pakkausratkaisuvalikoimaan.

– Jatkossa toimimme erittäin läheisessä yhteistyössä sisaryrityksemme Winpakin kanssa, kuvailee Tuija Suur-Hamari, Wiicaren toimitusjohtaja. – Nyt rakennamme perustaa yhdessä tekemiselle harmonisoimalla toimintamallejamme. Uusi yhteinen organisaatio, joka Wiicaren osalta kattaa johdon, myynnin ja tukitoiminnot (talous, markkinointi, tuotehallinta) on toiminnassa. Tuotanto ja T&K toimivat entiseen tapaan Wipakin ja Winpakin tehtaiden alla.

Wipakin yksiköistä terveydenhuollon ja sairaalatarviketeollisuuden ratkaisuja valmistetaan erityisesti Suomessa (Nastolassa ja Valkeakoskella) sekä Hollannissa ja Kiinassa. Winpakin yksiköistä Health-liiketoiminnan kannalta tärkeimpiä ovat Kanadan yksiköistä Winpak Division ja Heat Seal, ja USA:ssa Winpak Films sekä vastikään Winpak ryhmään liitetty Control Group.

– Odotuksemme Wiicare-toimintamallin tuomille kasvumahdollisuuksille ovat korkealla. Uskomme, että yhdessä tekemällä meillä on nyt paremmat mahdollisuudet kuin koskaan aiemmin palvella maailmanlaajuisia medi-alan toimijoita todella globaalisti. Kattava myyntiverkosto, laajempi tuotevalikoima, paikallinen palvelu niin Amerikoissa, Euroopassa kuin Aasiassa. Asiakkaamme tulevat varmasti näkemään muutoksen positiivisena ja omaa toimintaansa tukevana, tervetulleena uudistuksena, summaa Suur-Hamari.

 

Related Posts

Kiinnostavatko pakkausalan uutiset?
Tilaa ilmainen uutiskirjeemme.

Tilaa tästä