Uusia ideoita pakkauksiin ja myymälöihin
LinkitConcept ja Grano suunnittelivat Luxe Pack Monaco kilpailuun uudenlaisen viskipakkauksen. Pullossa on myös NFC-älytarra. Kuva: Grano.

Grano haluaa nostaa messuteemaksi luovuuden ja aikoo esitellä Sign, Print & Pack -messuilla uusia ideoita pakkauksiin ja myymälämainontaan.

Grano tarjoaa paljon nähtävää sekä Messukeskuksen alakerrassa Sign, Print & Pack -messuilla että yläkerrassa Ecommerce + Shop Tech -messuilla. Kävijöitä opastetaan tutustumaan myös toisen messuosaston tarjontaan. Myymälämainonta on molempia osastoja yhdistävä teema.

– Haluamme kertoa ja näyttää, miten pakkauksia ja erilaisia mainosrakenteita voidaan käyttää luovasti ja näyttävästi. Suomessa käytetään samoja materiaaleja ja tekniikoita kuin muuallakin ja haluamme kannustaa asiakkaitamme kokeilemaan uutta. Kyllä meillä täällä kotimaassa voidaan tehdä yhtä hyvää työtä, markkinointijohtaja Tiina Karppinen sanoo.

Grano haluaa Karppisen mukaan haastaa messukävijät ideoimaan uusia ratkaisuja omille asiakkailleen. Tätä varten messuilla on esillä erilaisia case-ratkaisuja ja asiantuntijoita kertomassa miten myyntiä voidaan kasvattaa pakkauksilla ja myymälämainonnan keinoin. Myös messuohjelmassa halutaan korostaa luovuutta ja haastaa näkemään pakkauksien mahdollisuudet, messujen ohjelmassa esiintyy designer Karri Heiskanen Granosta puhumassa pakkaus- ja rakennesuunnittelusta.

Kokeilua digitaalisesti ja dummyillä

Pakkausten valmistaja Keili on nyt osa Granoa Lönnberg-yrityskaupan jälkeen. Osastolla on Keilin asiantuntijoita neuvomassa, miten pakkaus kannattaa rakentaa myyväksi ja toimivaksi.

Karppisen mukaan sekä pakkauksissa että pop upeissa ja muissa kampanjatuotteissa kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja, ennen kuin lopulliset ratkaisut tehdään. Grano tarjoaa tähän 3D-mallinnusta, jolla voidaan kustannustehokkaasti mallittaa pakkauksen toimivuus, eri efektit ja jopa kokeilla virtuaalisesti, miten pakkaus erottuu lopullisessa ympäristössään myymälässä muista tuotteista. 

Digitaalisella painotekniikalla voidaan sitten tehdä tuotteesta lopullisen näköisiä malleja ja protoja tarkempaa tarkastelua varten, ennen pakkauksen viemistä massatuotantoon.

Yläkerrassa voi tutustua tarkemmin modernin myymälän mahdollisuuksiin ja esimerkiksi kamera-analytiikan mahdollisuuksiin.

Lue lisää Sign, Print & Pack -messuista ja rekisteröidy messuille osoitteessa www.sipp.fi.
 


REINO LANTTO

Editor - Finland
REINO LANTTO
reino@packnews.com

Julkaistu: 2018-02-26

TAGIT (Huom! Klikkaa tagia, jos haluat lisää uutisia tästä aihepiiristä)
aaltopahvipakkaukset myymälämarkkinointi

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.

SEURAA MEITÄ FACEBOOKISSA
REINOLLA ON ASIAA
REINOLLA ON ASIAA


TAPAHTUMAKALENTERI
TAPAHTUMAKALENTERI
Löydä kaikki pakkausalan messut ja tapahtumat, joista voi olla hyötyä sinulle!
RPC