Alko ottaa käyttöön uudet eko-symbolit

Alkon asiakas valitsee yhä useammin sertifioidun tuotteen. Helpottaakseen valintoja Alko otti lokakuun alusta käyttöön uuden eko-symbolivalikoiman.

Ekologisuus vetoaa yhä useampaan kuluttajaan. Viime vuosina sekä luomusertifioitujen juomien määrä Alkon valikoimassa että niiden myynti on ollut tasaisessa kasvussa. Tämän vuoden tammi-elokuussa luomutuotteiden myynti kasvoi 18 prosenttia, ja eettisen kaupan tuotteiden myynti viisi prosenttia.

Omien mieltymysten ja arvovalintojen mukaisen juoman löytyminen Alkon myymälöistä ja verkkokaupasta on nyt entistä helpompaa. Neljä uutta ympäristötietoa ovat vegaanisuus, alkuviini, paikallinen ekosertifikaatti ja kevyempi lasipullo. Kaikki kyseiset tiedot saadaan tavarantoimittajilta. Eko-symbolivalikoimaan kuuluvat myös jo olemassa olevat luomu- ja biodynaamiset tuotteet.

”Alko luo tällä uudistuksella kanavan entistä laajemmalle määrälle tietoa juomatuottajien tekemistä ympäristöpanostuksista. Uusia eko-tuotetietoja ja niiden viestintää testattiin Alkon kuluttajapaneelissa projektin alussa, ja palautetta käytettiin uusien symbolien sekä verkkokaupan tuotehaun kehittämisessä”, kertoo kestävän kehityksen päällikkö Laura Varpasuo.
 


REINO LANTTO

Editor - Finland
REINO LANTTO
reino@packnews.com

Julkaistu: 2017-10-30

TAGIT (Huom! Klikkaa tagia, jos haluat lisää uutisia tästä aihepiiristä)
elintarviketeollisuus kestävä kehitys myymälämarkkinointi

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.
SEURAA MEITÄ FACEBOOKISSA
REINOLLA ON ASIAA
REINOLLA ON ASIAA
BO WALLTEGILLA ON ASIAA
BO WALLTEGILLA ON ASIAA


TAPAHTUMAKALENTERI
TAPAHTUMAKALENTERI
Löydä kaikki pakkausalan messut ja tapahtumat, joista voi olla hyötyä sinulle!
RPC