Suomalaisella glögillä on hyvin vientiä

Lignell&Piispasen Loimu on yrityksen mukaan kansainvälisesti menestynein suomalainen glögi. Tänä vuonna sitä viedään mm. Saksaan, Itävaltaan, Sveitsiin, Baltiaan, Iso-Britanniaan ja Kiinaan.

”Suomalaisen metsän puhtaat maut ja suomalainen muotoilu kiinnostavat kovasti Euroopassa ja Aasiassa, kertoo Lignell&Piispasen toimitusjohtaja ja perheyhtiön kuudetta sukupolvea edustava Harri Nylund. Tästä hyvänä esimerkkinä on Loimu vuosikertaglögi, joka on viedyin suomalainen glögi. Loimu vie suomalaista joulutraditiota tänä vuonna kymmeneen maahan.

Erityisesti Suomi 100 -juhlavuoteen suunniteltu, punaviinipohjainen Loimu 2017 vuosikerta on valmistettu mm. Pohjois-Pohjanmaalta poimituista mesimarjoista ja Siilinjärven Pöljältä kerätyistä kuusenkerkistä. Itse glögin uuttaminen on tehty perinteisin menetelmin käsityönä Kuopion Siikarannassa.

Yritys valmisti juhlavuoden kunniaksi myös pienen erän valkoista Loimu-glögiä.
 


REINO LANTTO

Editor - Finland
REINO LANTTO
reino@packnews.com

Julkaistu: 2017-10-27

TAGIT (Huom! Klikkaa tagia, jos haluat lisää uutisia tästä aihepiiristä)
lasipakkaukset pakkaussuunnittelu

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.
SEURAA MEITÄ FACEBOOKISSA
REINOLLA ON ASIAA
REINOLLA ON ASIAA
BO WALLTEGILLA ON ASIAA
BO WALLTEGILLA ON ASIAA


TAPAHTUMAKALENTERI
TAPAHTUMAKALENTERI
Löydä kaikki pakkausalan messut ja tapahtumat, joista voi olla hyötyä sinulle!
RPC