Härkistä myyty vuodessa kaksi miljoonaa pakkausta
Kuvat: Verso Food.

Lentävän lähdön saanut kotimainen härkäpapuvalmiste Härkis täyttää nyt syyskuussa vuoden. Kaikkiaan sitä on myyty vuodessa huimat kaksi miljoonaa pakkausta.

”Voimme ylpeinä sanoa, että olemme päässeet osaksi tavallisten suomalaisten perheiden arkiruokaa. Jos myyntimäärää verrataan vaikkapa jauhelihamarkkinaan niin Härkiksen osuus siitä olisi jo 2,5 prosenttia”, Verso Foodin toimitusjohtaja Tomi Järvenpää sanoo.

Verso Food on kasvanut vauhdikkaasti. Vuonna 2015 yrityksen liikevaihto oli 200 000 euroa, 2016 jo kaksi miljoonaa euroa. Seuraavaksi tavoitteena on saavuttaa 10 miljoonan euron liikevaihto. Kasvua odotetaan etenkin kansainvälisiltä markkinoilta. Tänä syksynä Verso Food aloitti tuotteidensa myynnin Ruotsiin.

Yksi Härkiksen menestyksen syy on sen helppous ja nopeus.

”Härkis sopii erinomaisesti arkiseen ruoanlaittoon, ihan tavallisiin kotiruokiin. Sillä voi korvata lihan esimerkiksi makaronilaatikossa, pastakastikkeessa tai tortilloissa”, Verso Foodin markkinointijohtaja Tarja Ollila sanoo.

Härkistä saa usealla eri maulla. Suosituin tuotteista on kuitenkin alkuperäinen Härkis Original.

”Se johtuu yksinkertaisesti siitä, että se on ollut pisimpään markkinoilla ja sen voi maustaa mieleisekseen. Helmikuun alussa toimme viisi uutta tuotetta markkinoille. Niistä kaksi on maustettuja Härkis-tuotteita ja kolme Härkis-pihvejä”, Ollila sanoo.


 


REINO LANTTO

Editor - Finland
REINO LANTTO
reino@packnews.com

Julkaistu: 2017-09-20

TAGIT (Huom! Klikkaa tagia, jos haluat lisää uutisia tästä aihepiiristä)
elintarviketeollisuus kuluttajapakkaukset

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.
SEURAA MEITÄ FACEBOOKISSA
REINOLLA ON ASIAA
REINOLLA ON ASIAA
BO WALLTEGILLA ON ASIAA
BO WALLTEGILLA ON ASIAA


TAPAHTUMAKALENTERI
TAPAHTUMAKALENTERI
Löydä kaikki pakkausalan messut ja tapahtumat, joista voi olla hyötyä sinulle!
RPC