Bernerin uusi tuotesarja erottuu pakkauksella

Teksti:Aino Laine
JULKAISTU: 2021-09-14
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Berner tuo uuden LV Oat -tuotesarjan apteekkeihin lokakuussa. Uuden tuoteperheen kehitystyön yhteydessä pakkausvaihtoehtoja kartoitettiin alusta saakka vastuullisuusnäkökulma edellä. Bernerin Brand Manager Sanni Väinölä kertoo, että yhteistyökumppaniksi valikoitui designtoimisto Packdesign ID, jonka pakkauskartoitus auttoi tarkastelemaan ennakkoluulottomasti ja materiaaliriippumattomasti vaihtoehtoja, jotka ovat linjassa brändin ydinargumenttien ja yrityksen vastuullisuustavoitteiden kanssa.

Packdesign ID:n pakkauskartoituspalvelu kokoaa yhteen eri pakkausvalmistajien tarjontaa, uusimpia pakkausinnovaatioita sekä kontakteja rahti-/puolestapakkajiin koti- ja ulkomailla. Palvelu auttaa löytämään pakkausratkaisuja, jotka yhdistävät brändiviestinnälliset tavoitteet käytännön toimivuuteen ja uusimpiin materiaalimahdollisuuksiin. Palvelukonsepti on osa Packdesign ID:n suunnittelupalvelua, ja sitä voidaan hyödyntää Bernerin tavoin oman pakkauskehitysosaamisen ja innovoinnin tukena. Lisäksi se tarjoaa pakkauskehitysosaamista sellaisille yrityksille, joilla omaa osaamista ei talon sisällä vielä ole.

Pakkaus on tehokas brändimedia ja toimii tehokkaimmin silloin, kun kokonaisuus on linjassa brändin kanssa. LV-brändin ytimessä on ajatus tuotteista, jotka eivät sisällä mitään ylimääräisiä ainesosia, kuten hajusteita tai väriaineita. Tämä brändin ydinajatus oli kantavana voimana myös uusia pakkausratkaisuja tarkasteltaessa – vähemmän on juuri sopivasti, myös pakkauksissa.

– Pakkaustarkastelussa halusimme nostaa esille erityisesti pussipakkauksen, jolla haastaa rohkeasti perinteisiä kosmetiikkatuotteiden pakkaus- ja käyttötapoja, kertoo Packdesign ID:n toimitusjohtaja Maija Olkkonen-Seppo.

Pussipakkauksia käytetään jo muun muassa täyttöpakkauksina, josta itse sisältö siirretään varsinaiseen käyttöpakkaukseen. Uuden LV Oat -tuotesarjan pakkauskokonaisuudessa pussipakkaus tuodaan kuitenkin suoraan käyttöpakkaukseksi vartalo-, kasvo- ja käsivoidetuotteisiin.

Kun kyseessä ovat myös herkälle iholle soveltuvat, hajusteettomat tuotteet, vaaditaan pakkausratkaisuilta paljon eikä tuoteturvallisuudesta voida tinkiä. Nyt haluttiin hyödyntää pakkauksia ja ratkaisuja, jotka erilaistavat brändin selkeästi kilpailijoista ja sopivat niin tuotteille kuin brändille ympäristönäkökohdat huomioiden. Pussi käyttöpakkauksena tarjoaa useita hyötyjä niin kuluttajalle kuin ympäristöllekin: muovia tarvitaan tavalliseen muovituubiin verrattuna jopa puolet vähemmän, tyhjänä kuljetettaessa pussit vievät merkittävästi vähemmän tilaa ja tuottavat näin vähemmän CO2-päästöjä kuljetusten aikana.

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko

Uusimmat uutiset

Biomuovilla on oleellisesti pienemmät CO2-päästöt verrattuna perinteiseen muoviin

Iso-Britanniassa, Kiinassa ja Sveitsissä olevat tutkijat ovat osoittaneet, että kun fossiilinen muovi korvataan biohajoavalla biomuovilla, syntyy merkittävästi vähemmän hiilidioksidipäästöjä. Näin kirjoittaa Nordisk Bioplast-yhdistys omilla verkkosivuillaan.
Global warming concept

Packnews-lehti täyttää 90 vuotta – paluu vuoteen 1977

Packnews-lehti (aiemmin nimeltään nord emballage) täyttää tänä vuonna 90 vuotta. Se saattaa olla maailman vanhin pakkausalan lehti. Toimitus on viime vuosina selaillut vanhoja lehtiä ja julkaissut niistä parhaita paloja, joista yksi on tässä artikkelissa.
Letpak

Pakkausalan lehdiltä kansainvälinen PPWR-kysely

Hollantilainen VerpakkingsManagement-lehti haluaa selvittää, millaisia kysymyksiä pakkaus- ja jäteasetus (PPWR Packaging & Packaging Waste Regulation) on herättänyt. Saadakseen tästä lisää tietoa lehti laati kyselyn, jossa on 16 monivalintakysymystä.
Kort

Useat valmistajat ovat kohdanneet haasteita yrittäessään saavuttaa kestävän kehityksen tavoitteitaan

Vuodesta 2025 saattaa tulla hankala monille tuotemerkeille. Se asetettiin usein tavoiteajankohdaksi, jolloin kestävän kehityksen päämäärät pitää olla saavutettu, etenkin pakkausmateriaalien ja etenkin muovin osalta.
varumarken-agande-rad-ron-1200-px